Google- ja Facebook-mainonta
Hanki enemmän laadukkaita kävijöitä sivustollesi hyödyntämällä koneoppimista ja älykästä kohdentamista mm. hakukoneessa, YouTube- ja Display-verkostoissa ja sosiaalisen median alustoilla PalveluvalikoimaHYÖDYNNÄ MAKSUTON KONSULTAATIOMaksimoi koneoppimisen hyödyt kohdentamalla mainokset oikealla hetkellä, oikealle kohdeyleisölle
Vain pieni prosentti mainostajista hyödyntää koneoppimista parantamaan mainostensa tehoa
Valtaosa online-mainonnasta on haulikolla ampumista toivoen, että joskus joku hauli osuisi. Puhumattakaan siitä, että harva mittaa mainonnan tuloksia optimoidakseen niitä toimimaan paremmin.
Lopputuloksena budjetti kuluu mutta tuloksia syntyy laihasti. Etenkin jos käytät yli 1 000 €/kk budjettia mainontaan, harkitse, kannattaako mainontaa tehdä itse, vai pyytää ammattilainen valvomaan tilin tilaa ja optimoida sitä jatkuvasti paremmaksi.
Tulokset tiskiin: ROAS-luku 50
Toteutimme B2C-verkkokaupalle Google Ads -mainontaa, jossa ROAS-luku oli huima 50.
ROAS = Return On Ad Spend.
Suomeksi: verkkokauppa sai 10 euron mainosbudjetilla 500 euroa liikevaihtoa.
Tyypillisesti yli kahdeksan (8) ROAS-lukua pidetään keskivertoa parempana.
Onnistumisen taustalla oli koneoppimista ja konversiodataa hyödyntävän mainonnan yhdistämistä muiden taktiikoiden kanssa. Sitä yhdistettiin mm. manuaalisen mainonnan ja dynaamisten avainsanojen avulla matalan kilpailun, edullisen hinnan ja silti korkean konversion avainsanoihin ja laskeutumissivuihin.
Haluatko kuulla, miten onnistuimme? Hyödynnä maksuton konsultaatiomme:
Koneoppiminen mainonnassa hyödyntää useita signaaleja asiakkaiden käyttäytymisestä, joiden avulla löydetään konversioihin tähtäävät – ja erityisesti kustannustehokkaat keinot
Retargeting parantaa konversiotasi
Varustelekan keulahahmo ja verkkokauppa-markkinoinnin maailmassa kaiken nähnyt ja toteuttanut Valtteri Lindholm kirjoittaa blogissaan:
”Jos teet yhtään mitään mainontaa, tee retargeting-mainontaa. Jos et tee retargeting-mainontaa, ei kannata käyttää rahaa mihinkään muuhunkaan mainontaan.”
Valtterin väite on helppo allekirjoittaa. Kun ostat kalliilla hakusanamainoksella kävijän Googlesta kotisivullesi, on todennäköistä, ettei kaikki kävijät käänny ostaviksi asiakkaiksi siltä istumalta.
Tämä johtuu siitä, että nykyihminen on kiireinen, hänellä on monta rautaa tulessa työssä ja arjessa, jolloin harkinnan myötä ostopäätös syntyy hitaasti.
Käytä retargeting-mainontaa lämmittelemään potentiaalisia asiakkaita, jotka ovat jo käyneet sivustollasi. Sen avulla pidät edullisesti muistijälkeä yllä. Retargeting-mainontaa voit toteuttaa Google Display-, Discover-, Gmail- tai YouTube-verkostoissa, tai Meta-yhtiön Facebook + Instagram -alustoilla sekä mainosverkostoissa yli 20 eri formaatissa.
Toteutamme yrityksellesi retargeting-mainontaa, jonka tehoa mitataan ja analysoidaan, jolloin pystytään laskemaan sentilleen, paljonko on asiakaskohtainen hankintahinta.
Jos mainostat, mittaa. Jos et mittaa, älä mainosta.
A/B-testaus, konversio-optimointi, asiakkaan ostoikkunan pituus
Kaikki verkossa tehtävä mainonta kannattaa tehdä mitaten mainonnan laatua ja tehoa. Se tapahtuu asettamalla oikeat konversiopisteet kotisivuillesi.
Konversioita voi olla mm. yhteydenotot, tarjouspyynnöt, liidit kuten oppaan lataajat, ilmaisversion rekisteröinnit, tarjouslaskurin käytöt, webinaarin rekisteröinnit, alennuskoodin tilaukset, ostoksia verkkokaupassasi unohtamatta.
Kun pystytään analysoimaan minkä avulla mainonnassa syntyy edullisimmin laadukkaita liidejä/kauppaa, on helppoa optimoida mainontaa entistä kustannustehokkaammaksi.
Erään verkkokauppiaan mainontaa optimoimalla pystyimme lisäämään yrityksen myyntiä +300 % pelkästään 6 kuukauden sisällä. Hän aloitti tilaamalla ThinkFastin ilmaisen auditoinnin, jolloin konsultoinnin yhteydessä paljastui nopeasti potentiaali, jota hän ei ollut käyttänyt. Tilaa oma maksuton konsultaatio ja auditointi.
Miten onnistuimme lisäämään +300 % myyntiä?
Optimointi onnistui A/B-testauksen avulla. Poistimme ensinnäkin vähemmän laadukkaat, toissijaiset avainsanat ja kohdistimme budjetin tehokkaasti parhaiten toimiviin avainsanoihin ja laskeutumissivuihin. Otimme käyttöön retargeting-mainonnan johon kului 15 % hänen kokonaisbudjetista.
Kokonaisbudjetti ei kasvanut, eli tulokset syntyivät samalla mainosbudjetilla.
Lisäksi laskimme auki hänen asiakkaansa ostoikkunan pituuden; eli kuinka kauan kestää, kun ensimmäisen kerran verkkokauppaan saavuttuaan (mm. mainosta klikattuaan, orgaaninen liikenteen kautta..) asiakas päätyi verkkokauppaan ostoksille. Tämän avulla pystyimme kartoittamaan mm. mikä on harkinta-ajan sisällä ns. aktiivinen kuuma vaihe, jolloin pitäisi takoa rautaa.
Hyödynsimme asiakasreferenssejä ja yhdistimme lisäksi asiakkaan ostopolkuun liidien generoinnin, jolloin aloitimme sähköpostimarkkinoinnin puolilämpimille liideille.
Lopputuloksena syntyi inbound-koneisto, joka tekee kaiken automaattisesti ja vaatii vain vähän manuaalista huolenpitoa ja päivittämistä.
Oletko jo kokeillut online-mainontaa vai haluatko lähteä testaamaan, minkälaisia tuloksia voisit saada ThinkFastin kanssa aikaiseksi? Pyydä meiltä maksuton mainostilin auditointi tai avainsana-analyysi kilpailutilanteen kartoittamiseksi, jotta voimme yhdessä tutkia mahdollisuuksiasi lisätä myyntiä kustannustehokkaasti mainonnalla.
MAINONNALLA LAADUKKAITA LIIDEJÄ
Silverbucket
”Tommi on asiantuntija, jolle olemme voineet ulkoistaa täysin Silverbucketin Google Ads -mainonnan. Hänellä on aito halu saada tuloksia aikaan ja kehittää mainontaamme paremmaksi.”
Reija Stenroos, Markkinointipäällikkö
Silverbucket Oy
Tutustu: Silverbucket.com
Mainonnan avulla löydetään myös ne, jotka eivät aktiivisesti etsi tuotetta tai palvelua ostettavaksi
Valtaosa mainonnasta halutaan suunnata n. 3 prosenttiin kaikista ihmisistä, jotka ovat valmiita ostamaan ja etsivät aktiivisesti tuotetta/palvelua verkosta. Suurin potentiaali on niissä 97 %, jotka saat käännettyä asiakkaiksi arvoa tuottavan inbound-markkinoinnin avulla. Ota huomioon koko 100 % yleisöstäsi.
92 mrd. €
Euroopassa digitaaliseen mainontaan kulutettiin vuonna 2021 yhteensä 92 miljardia euroa. Display-mainonnan osuus oli 49,6 %.
Lähde: Statista
MAINONTAA LÄPINÄKYVIN TULOKSIN
Google- ja Facebook-mainonta palveluna alk. 490 €/kk + ALV
Auditointi
Teet jo tällä hetkellä mainontaa, mutta olet epävarma sen tehokkuudesta. Tutkitaan nykytilanne suurennuslasilla. Käydään läpi tärkeimmät ongelmakohdat ja tutkitaan potentiaali, jota menetät. Luodaan katsaus liiketoimintasi tavoitteisiin sekä siihen, miten tavoitteisiin päästään.
Voit toteuttaa ja korjata auditoinnin tuomat epäkohdat itse, tai tehdä ne yhdessä ThinkFastin avustuksella.
Hakusana-, Display- vai some-mainonta?
Kumman avulla saat asiakkaita mahdollisimman kustannustehokkaasti: hakusanamainonta vai Display-mainonta (bannerimainonta)? Vai olisiko sittenkin sosiaalinen media kuningas tavoittamaan oikeat kohderyhmät alallasi, jotka eivät osaa etsiä palveluitasi/tuotteitasi?
Testataan mainontaa tarvittaessa eri alustoilla ja hyödynnetään niitä tukemaan toisiaan, jotta löydetään parhaiten toimiva kombinaatio.
Yrityksiä ei kiinnosta ostaa mainoksilla impressioita ja paukutella henkseleitä sillä, kuinka paljon mainokset ovat näkyneet. Mittaamme oikeita tuloksia kuten suoraa myyntiä, tarjouspyyntöjä, parantuneita konversioita tai liidien laatua ja määrää.
Mainonnan tulokset ja raportointi
Arvostatko avoimuutta? Kerromme mielellämme ja läpinäkyvästi, miten ja miksi tuloksia on syntynyt ja mihin kannattaa seuraavasti panostaa mainontaa kehittäessä. Tämän avulla tiedät, mitä kehittää seuraavaksi.
Osaamme neuvoa, jos parempia tuloksia syntyisi mm. optimoimalla laskeutumissivujen sisältöjä. Tällöin saat maksetulle mainonnalle parempaa katetta ja tuottoa.
Voit valita raportoinnin aikavälin vapaasti. Suosittelemme tulospalaveria 1-2 kk välein yli 1 000 €/kk mainosbudjetin tileille.
Omistat aina mainostilisi 100 %
Emme tee mainontaa omalla mainostilillämme, vaan teemme mainontaa aina asiakkaamme tileillä. Näin varmistut, että omistat mainostilisi sisällön ja yhteistyön päätyttyäkin omistat mainoskampanjat.
Saat sertifioitua osaamista mm. Google Ads ja Meta Ads (Facebook/Instagram) ympäristöihin joko kiinteällä kuukausihinnalla tai tarpeen mukaan tuntilaskutuksella.
LÖYDÄ OIKEAT ASIAKKAAT MAINONNAN AVULLA