Digitaalinen asiakaskokemus on myynnin ja markkinoinnin kehittämisen keskiössä

Ymmärtämällä asiakkaasi toimia verkossa, puhuttelet asiakastasi paremmin, lisäät kävijäliikennettä sivustollesi ja parannat yhteydenottojen laatua.
Hinnastopyydä tarjous

Digitaalinen asiakaskokemus: ohjaa myyntiä ja markkinointia tiedon avulla

Keräämällä dataa ja hyödyntämällä analytiikkaa myynnin ja markkinoinnin toimenpiteistä, teet parempia päätöksiä. Osaat korjata ongelmakohdat ja samalla tiedät, mikä taktiikka tai keino toimii parhaiten kohderyhmääsi: sisältömarkkinointi blogissa, sivustosi hakukoneoptimointi, hakukonemainonta Google AdWordsissä, Facebook-/Instagram-mainonta, mediatiedotteet, messut tai kenties sähköpostimarkkinointi.

Kun suunnittelet uusia markkinoinnin investointeja ja toimenpiteitä asiakashankintasi vauhdittamiseen, tai epäilet nykyisten toimivuutta, varmista avullamme, että saat tietoa niiden tehokkuudesta.

70 %


Jopa 70 prosenttia asiakkaan ostoprosessista on itsenäistä tiedonhakua ennen kuin hän ottaa yhteyttä myyjään. Tavoita ja palvele asiakastasi paremmin hänen tiedonhakuvaiheen aikana.

+100 %


Enemmän liidejä asiakkaamme verkkosivustolla välittömästi ThinkFastin suorittaman verkkosivuston optimoinnin jälkeen. Miten onnistuimme? Kerromme mieluusti case-esimerkeistä.

Digitaalinen asiakaskokemus: asiakkaasi ostopolku

Potentiaalinen asiakkaasi etsii itsenäisesti verkon avulla monenlaisia asioita: tietoa, ymmärrystä, apua, lukuja, inspiraatioita ja esimerkkejä. Tunnistamalla asiakkaasi ostopolun eri vaiheet ja tarjoamalla täsmätietoa häntä koskevaan kysymykseen, palvelet asiakastasi paremmin ja puhuttelemalla oikein.

Case: optimoimamme asiakkaan ostopolku tuotti asiakkaallemme jo ensimmäisen kuukauden aikana +100 % enemmän asiakasyhteydenottoja verkossa. Sama kävijämäärä sivustolla, ei lisättyä mainontaa. Kuulostaako hyvältä?

Kolme askelta digitaalisen asiakaskokemuksen optimointiin

U

Alkutilanteen kartoitus

Tietääksesi minne olet menossa, on tiedettävä missä olet nyt. Kartoitamme alkutilanteen ja määritämme kanssasi liiketoimintasi ja kasvustrategiasi mukaan vaaditut, oikeat mittarit. 

Myynti- ja markkinointiprosessisi nykytilanne analysoidaan.

g

Toimenpide-ehdotukset

Selkeät ja yksityiskohtaiset toimenpide-ehdotuksemme ohjaavat työtäsi ja voit priorisoida tärkeimmät asiat toteutettavaksi ensimmäiseksi. Näin saat tuloksia nopealla aikavälillä ja jatkuvasti parannat toimintaasi uuden tiedon avulla.

Halutessasi teemme työt puolestasi tai yhteistyössä verkkosivutoimittajasi kanssa.

Mittaus ja optimointi

Miten maailma muuttui korjaustoimenpiteiden jälkeen ja kuinka suuria tuloksia saavutettiin? Jälkiseurantaan sisältyvä tuloksien mittaus ja raportointi näyttää, mikä toimi parhaiten ja mihin kannattaa vielä panostaa.

Lisäksi se paljastaa ongelmat, mitkä vaativat vielä huomiota tulevaisuudessa.

Aloita työ heti

 
r
 
Johtajat tekevät 166 % todennäköisemmin dataan pohjautuvia päätöksiä. Lähde: IBM
Kuva: Yrityksesi myynti- ja markkinointiprosessi on parhaimmillaan selkeä, tehokas ja suoraviivainen. Asiakkaan ostopolku johdattaa varhaisen vaiheen tiedonhakijan ja sinusta vielä tietämättömän asiakkaan kohti asiakkuutta tarkoin valikoiduin menetelmin ja taktiikoin. Yllä oleva prosessikuvaus on inbound-markkinoinnin hyvin tyypillinen malli. Sen avulla asiakasta johdatetaan eri vaiheissa eteenpäin. Jotta voit hallinnoida asiakkaasi ostopolkua verkossa, mallinna kanssamme kokonaiskuva selkeäksi, asiakasta johdattelevaksi asiakaspoluksi. Tällöin markkinointiponnistelusi eri vaiheissa mitataan tarkasti ja ponnistelusi eivät mene hukkaan.

Esimerkki #1: mikäli ongelma piilee verkkosivustosi sisällöissä, ei panostus mainontaan auta kääntämään sivustokävijöitä liideiksi/asiakkaiksi.

Esimerkki #2: mikäli verkkosivustollasi ei käy kävijöitä, ei panostus pelkkiin verkkosivuston sisältöihin auta, ellet tee sitä suunnitelmallisesti hakukoneoptimointi huomioiden.

Esimerkki #3: asiakkaasi ostoprosessi on pitkä, jopa 6-18 kk ja menetät otteesi asiakkaasta jo alkumetreillä. Sitouta asiakas tehokkaasti kohdennetun mainonnan, sähköpostimarkkinoinnin sekä personoitujen sisältöjen avulla, jotta ostohetken koittaessa asiakas on sinuun yhteydessä.

Neljä ongelmaa joihin moni sortuu: kuulostaako tutulta?

1. Toimit tällä hetkellä laput silmillä tietämättä, mikä verkkomarkkinoinnissa toimii ja mikä ei. Mikäli roiskit budjettisi sinne tänne tietämättä, mikä oikeasti tuottaa paitsi määrällisesti, myös laadullisesti, budjettisi valuu hukkaan etkä houkuttele oikeita tavoiteasiakkaita.

2. Yhteydenottojen määrä ja laatu verkosta laskee jatkuvasti. Epäilet, että markkinointiponnistelusi menevät hukkaan, sillä verkkosivustoltasi ei löydetä kaikkea sitä tietoa, mikä on tärkeää asiakkaallesi varhaisen vaiheen tiedonhaun aikana. Tämä näkyy yleensä korkeina kävijämäärinä, mutta huonoina yhteydenottomäärinä sekä renkaanpotkijoiden turhilla kysymyksillä.

3. Haluat palvella tiedonhakijoita, mutta et tiedä miten. Sisällöntuotanto ilman asiakasymmärrystä on paikoitellen hakuammuntaa. Mikäli olet tuottanut sisältöjä sivustollesi, mutta et tiedä kuinka hyvin ne auttavat konvertoimaan vierailija asiakkaaksi. Tällöin tuntuu kuin pelaat Monopoly-peliä ilman noppia. ”Mihin pitäisi mennä seuraavaksi?”

4. Haluat verkkosivustosi ja somekanavasi toimimaan paremmin yhdessä. Mikä on verkkosivustosi tai sosiaalisen median läsnäolosi tarkoitus? Mikäli verkkosivustolla käyvät lähinnä varhaisen vaiheen tiedonhakijat ja sosiaalisen median kanavissasi odottavat viestiäsi puolilämpimät liidit sekä nykyiset asiakkaat, tiedämme heti, millä keinoilla puhuttelet näitä kohderyhmiä. Aktivoi seuraajasi ja vakuuta uudet tiedonhakijat suunnittelemalla asiakkaiden ostopolut verkkoon avullamme.

TIEDÄT MITÄ MAKSAT

Hinnasto

ALKUKARTOITUS
alk. 1 790 €
360 asteen näkymä myynti- ja
markkinointiprosesseista verkossa

Määrittely: mittarit, tulokset, tavoitteet

Datan keräys: hyödynnetään nykyistä dataa ja kerätään uutta tarvittaessa

Antaa mm. vastaukset:

  • ostopolkujen optimointi: miten kävijät käyttäytyvät sivustolla ja kuinka heidän halutaan käyttäytyvän (asiakkaan ostopolkujen mallintaminen ja optimointi)
  • mistä kävijät saapuvat sivustolle, mikä väline tai kanava on tehokkain uusasiakashankintaan (konversioseuranta)
  • miten sivusto erottuu tällä hetkellä hakukoneissa, ja miten sivusto saadaan näkymään hakukoneissa paremmin (avainsana-analyysi, hakukoneoptimointi, sisältömarkkinoinnin suunnittelu)
  • millä konversiolla verkkosivusto tuottaa tällä hetkellä suoria yhteydenottoja myyntiin, kyselyitä, tarjouspyyntöjä (tehokkuus, konversiopisteiden konseptointi)
  • mikä online-mainonnan keino on toimivin ja kustannustehokkain (A/B-testaus, kohdennusten valinnat ja testaus)

Saat: toimenpide-ehdotukset edellä mainittujen korjaamiseen. Sinulle syntyy parempi kokonaiskuva yrityksen markkinoinnin ja myynnin tilasta verkossa, jolloit osaat suunnitella tulevaa markkinointia kustannustehokkaammin.

Tiesitkö: Mikäli käytät markkinointiin vuodessa yli 10 000 €, alkukartoituksen kipupisteiden paikallistaminen ja niiden korjaaminen maksaa itsensä takaisin jopa viikoissa.

 

JATKUVA OPTIMOINTI
alk. 490 €/kk
Kuukausittainen raportointi ja
yhteenveto tuloksista ja toimenpiteistä

Kuukausittainen silmät avaava ja perseelle potkiva raporttimme sisältää tulokset ja havainnot mm.:

  • verkkosivuston tehokkuus: suoraan myyntiin tai tarjouspyyntöihin johtaneissa toimenpiteissä
  • edellisen kuukauden muutosten ja toimenpiteiden vaikutus
  • orgaanisen hakukonenäkyvyyden kasvu; muutosehdotukset
  • mainonnan tehokkuus; havainnot demografisista ryhmistä, mainoskanavista ja niiden optimointiehdotukset
  • sosiaalisen median kanavien tehokkuus: mikä kanava tuottaa parhaiten liidejä ja yhteydenottoja

Saat: Ehdotuksia uusiin toimenpiteisiin vahvistamaan markkinoinnin ja myynnin prosessia, analysoitua dataa uusien toimenpiteiden suunnitteluun, konsultointia ja vinkkejä jokapäiväiseen työhön jolla parannat kilpailukykyäsi verkossa

Raportointi auttaa erityisesti, jos: tuotat markkinointimateriaalia verkkoon vähintään kerran kuussa, hallinnoit 1-2 sosiaalisen median kanavaa, tuotat sähköpostimarkkinointia tai harkitset sitä, käytät tai harkitset mainosbudjettia mm. Google AdWords sekä Facebook- ja Instagram-mainonnassa.

Etkö ole kovin aktiivinen markkinointitoimenpiteiden suhteen? Tilaa tällöin palvelumme esim. joka 2. tai 3. kuukausi, jos suuria muutoksia ei ehdi syntymään kuukauden sykleissä. Autamme sinua valitsemaan oikean raportointivälin toimenpiteiden jatkosuunnitteluun.

Hintoihin lisätään voimassa oleva arvonlisävero.
UKK

Usein kysytyt kysymykset

MIKÄ ON PALVELUN TAKAISINMAKSUAIKA?

Asiakkaallemme, jonka liikevaihto oli reilun 1m€, tekemämme toimenpiteet maksoivat itsensä reilussa viikossa. Toiselle puolet pienemmälle toimijalle 1,5 kuukaudessa. Sen jälkeen mukaan piti laskea kumulatiivisuus: mitä enemmän investoit pitkäikäisiin toimenpiteisiin verkossa, sitä enemmän autat asiakkaitasi tulemaan luoksesi.

 Tehokkuus liittyy liiketoimintasi lukuihin, eli takaisinmaksu määräytyy aina kehityksen mukaan, alasi trendien, kilpailutilanteen jne. perusteella. Toimintamallimme antaa jopa mahdollisesti asiakaskäyttäytymismallien muutoksista vihjeitä, joiden avulla tuotekehityksessä ja palvelumuotoilussa voidaan ottaa huomioon aiemmin huomaamattomat seikat.

Mikäli toimialasi kuihtuu globalisaation tai laskevan trendin takia, emme voi ratkaista perusongelmia. Tämä yleensä tulee esille jo alkuneuvotteluissa, eli et voi ulkoistaa huonon liikeidean riskiä kenellekään. Kehtaamme kuitenkin sanoa, mikäli koemme toimintatavassasi ongelmia jotka vaikuttavat markkinoinnin suunnitteluun.

Todellisuus on kuitenkin kilpailijoillasikin sama: mikäli et pysty palvelemaan mahdollisimman hyvin verkossa asiakkaitasi, menetät joka hetki mahdollisuuksia uusiin prospekteihin, liideihin ja heistä syntyviin asiakkaisiin. Riippuen markkinointisi nykyisestä tilanteesta sekä organisaatiosi kehityshalukkuudesta, pienilläkin muutoksilla on usein mahdollisuus luoda suuria muutoksia.

Dataohjattuna markkinointi ei perustu tunteeseen, että nyt kauppa käy ja ovipumppu laulaa. Se näyttää raadollisen totuuden siitä, mikä on nykytilanne ja mitkä sen suurimmat puutteet ovat. Joskus paljastamme pelottaviakin lukuja, joiden pohjalta on tehtävä korjausliikkeitä aina liiketoimintastrategiaa pohtien. Digitaalisen asiakaskokemuksen optimointi verkossa tuottaa tietoa asiakkaastasi ja auttaa jopa yrityksesi omaa tuotekehitystä ja palvelumuotoilua eteenpäin.

Inbound-markkinointi toimii lisäksi kumulatiivisesti ja on kuin kuntotreenausta: mitä enemmän panostat siihen, sitä enemmän ja parempia tuloksia se tuottaa tulevaisuudessa. Se auttaa hakukonenäkyvyyttäsi, asiakkaasi ostopolun eri vaiheilla liittyvissä tiedontarpeissa, ostopäätöksen syntymisessä ja jopa asiakkuuden jälkeen: voit jopa luoda nykyisistä asiakkaistasi suosittelijoita.

Pelkästään alkuvaiheen kartoitus ja muutostoimenpiteet ovat tuottaneet asiakkaillemme tuplasti enemmän liidejä. Välittömästi.

ONKO PALVELULLLA TYYTYVÄISYYSTAKUU?

Kyllä on. Mikäli emme paljastaneet mitään uutta tai tuottaneet arvoa, saat 100 % rahasi takaisin. Tai siis, emmehän edes lähetä laskua, ennen kuin olemme varmoja, että olemme onnistuneet kanssasi. Siksi palvelu on riskitön ostaa.

KUUKAUSIMAKSULLISEN PALVELUN IRTISANOMISAIKA?

Et ole naimisissa kanssamme kuukautta pidempään. Jos päätät tässä kuussa irtisanoa kuukausimaksullisen analytiikka- ja raportointipalvelumme, päättyy palvelu kuun loppuun eli saat vielä seuraavan raportin kuluvalta kuukaudelta. Ei pitkiä määräaikaisuuksia tai outoja piiloehtoja.

MITKÄ VOIVAT OLLA ESTEITÄ PALVELUN TOTEUTTAMISELLE?

Olemme joskus törmänneet verkkosivustotoimittajiin, jotka eivät pysty toteuttamaan kaikkia toimenpiteitä halutunlaisesti verkkosivustoille ja -kaupoille. Tästä syystä tarkistamme aina ennen tilausta, että kaikki edellytykset toimenpiteiden toteuttamiselle on olemassa, jotta saat palvelustamme parhaan mahdollisen hyödyn irti.

Joskus verkkosivutoimittajasi voi olla myös ongelma: hänen tarjoama alusta ei tarjoa kaikkia optimointikeinoja joita nykypäivänä verkossa digitaalisen asiakaskokemuksen kehittämisessä tarvitaan. Paljastamme tällaiset lurjukset ja saat arvokasta tietoa myös siitä, minkälaisia alustoja kannattaa tänä päivänä käyttää.

PYYDÄ MEIDÄT KÄYMÄÄN

Kääritäänkö hihat?

TAMPERE

PÄÄKALLOPAIKKA

PUHELIN

SÄHKÖPOSTI

Pin It on Pinterest